Vaak wordt je vraag al beantwoord in onze FAQ. Kijk of het antwoord hierbij staat of bekijk de video's of de handleiding
Hoe kan ik mijn EASY LINK-scherm aanpassen?
EL-
01
Je kunt het EASY LINK-beginscherm aanpassen met een widget-systeem. Widgets bieden toegang tot diverse voorzieningen, zoals radio, navigatie, telefoon etc.
Om het beginscherm aan te passen, klik je op een widget of een lege plaats en houd je die vast. Of je drukt op “widget +”.
Je hebt ook toegang tot deze functie via het menu van de profielinstellingen: “Wijzig”, vervolgens “Instellingen” en “Startpagina”.
Om een widget te verwijderen, klik je erop en klik je vervolgens op de rode “Verwijderen”-knop die je bovenin het scherm vindt.
De configuratie van de widgets is gelinkt aan het profiel. Als je het profiel wijzigt, dan wijzigt ook de weergave van de widgets.
EASY LINK met 7-inch scherm bevat maximaal drie persoonlijke beginschermen en EASY LINK met 9,3-inch scherm bevat tot wel zeven persoonlijke beginschermen.
Opmerkingen:
Widgets zijn er in drie maten.
Sommige applicaties zijn niet beschikbaar in alle maten, maar in slechts één maat.
De “Voeg contact toe”-widget, waarmee je een snelkoppeling maakt om een regelmatig contact op te roepen, is alleen beschikbaar in combinatie met een Bluetooth-smartphone.
Als je klaar bent met het aanpassen van het beginscherm, dan druk je op om terug te keren naar het beginscherm.
Welke smartphones zijn geschikt voor EASY LINK met Bluetooth-verbinding?
EL-
02
Je kunt je smartphone via Bluetooth met EASY LINK verbinden om:
handsfree te bellen
naar muziek te luisteren
Zorg dat je de nieuwste softwareversie hebt geïnstalleerd op je smartphone.
Opmerking: Renault test meerdere keren per jaar een groot aantal smartphones op hun geschiktheid voor onze multimediasystemen om er zeker van te zijn dat alle functies in de auto werken. Het kan zijn dat jouw type smartphone niet door ons is getest en dat sommige functies niet altijd beschikbaar zijn in sommige typen smartphone.
Hoe speel ik muziek af via Bluetooth?
EL-
03
Stap 1: Zorg dat je smartphone correct verbonden is met jouw EASY LINK en dat de mediafunctie is ingeschakeld (het media-icoon is wit verlicht).
Opmerking: Als je moeite hebt met het verbinden van je smartphone, kijk dan bij de FAQ "Ik kan mijn smartphone niet verbinden met EASY LINK" in deze helpsectie.
Stap 2: Als je smartphone is gekoppeld aan het EASY LINK-systeem, ga dan naar het multimediamenu en klik op “Media”. Kies de “Bluetooth”-audiobron en selecteer een nummer op je telefoon.
Opmerking: Sommige smartphones schakelen de mediafunctie niet in als er niet ten minste één muziekfile in staat.
Controleer eerst of je ten minste één nummer hebt opgeslagen in het geheugen van je smartphone.
Hoe kan ik mijn smartphone koppelen met EASY LINK?
EL-
04
Je kunt je smartphone koppelen met EASY LINK via Bluetooth door op de “Telefoon”-widget te tikken of, als een andere smartphone al is verbonden, op de “Telefoon”-snelkoppeling bovenaan op het scherm.
Om je smartphone met EASY LINK te koppelen, volg je de volgende stappen:
Vanaf je smartphone:
Activeer de Bluetooth-verbinding op je smartphone en stel zijn status in als “Zichtbaar”.
Voer, afhankelijk van het type en als het systeem erom vraagt, de Bluetooth-code in op je smartphone om die te koppelen met het multimediasysteem of bevestig het koppelingsverzoek.
Je smartphone kan vragen om je contacten, oproepenlijst en media te delen… Accepteer het verzoek zodat je de informatie kunt vinden in het multimediasysteem.
Vanaf het hoofdmenu van EASY LINK:
Druk op “Telefoon”. Er verschijnt een bericht op het scherm met de vraag of je een telefoon wilt koppelen.
Druk op “Ja”. Het multimediasysteem zoekt smartphones in de buurt waarvan Bluetooth is geactiveerd.
Kies je smartphone uit de lijst.
Kies de functies van de smartphone die je wilt koppelen.
Telefoonfunctie: toegang tot het telefoonboek, telefoneren, toegang tot de oproepenlijst...
Mediafunctie: toegang tot muziek.
Hotspot-functie: toegang tot internet via de smartphone.
Druk op "OK" om te bevestigen. Het icoon voor de functie is zichtbaar als die is geactiveerd.
Je smartphone is nu gekoppeld met EASY LINK.
Opmerking:
Het multimediasysteem kan maximaal zes smartphones opslaan.
Als je synchronisatie van de contacten niet hebt toegestaan, kun je dat later alsnog doen. In het “Bluetooth”-menu van je smartphone kies je dan “RENAULT” en vervolgens “synchroniseer contacten”.
Hoe kan ik bellen met EASY LINK?
EL-
05
Stap 1: Zorg dat je smartphone goed is verbonden met het EASY LINK-systeem.
Opmerking: Als je problemen hebt om de smartphone te koppelen, kijk dan bij de FAQ "Hoe koppel ik mijn smartphone met EASY LINK" in deze helpsectie.
Stap 2: Om een telefoontje te plegen, ga je naar het telefoonmenu en klik op “Contacten”. Je contacten worden automatisch in het EASY LINK-scherm geïmporteerd. Kies de persoon die je wilt bellen en klik op het nummer om te bellen.
Het is mogelijk om iemand op te bellen door de selectie van:
een nummer in de oproepenlijst in het “Geschiedenis”-menu;
een contactpersoon in het adresboek in het “Bestanden”-menu;
toetsen van het toetsenbord in het “Kiezen”-menu
Een inkomend gesprek kun je direct aannemen door op de groene knop te drukken die bovenin het scherm verschijnt.
Het is ook mogelijk een gesprek aan te nemen of af te breken door direct op de knop op het stuurwiel te drukken.
Ik kan mijn smartphone niet koppelen met EASY LINK. Wat moet ik doen?
EL-
06
Stap 1: Als het niet lukt om je smartphone met EASY LINK te koppelen, kijk dan bij FAQ "Hoe koppel ik mijn smartphone met EASY LINK" in deze helpsectie.
Stap 2: Als koppelen nog steeds niet lukt, controleer hier online of je smartphone wel geschikt is voor EASY LINK.
Om de test te kunnen doen, moet je het volgende weten:
het type en OS-versie van je smartphone;
de software-versie van EASY LINK.
Specifieke paragrafen op de pagina over de geschiktheidstest leggen verder uit waar deze informatie is te vinden.
Stap 3:
Als je niet verder komt met de test of je kunt de juiste versies niet in de lijst vinden, probeer dan je OS-versie op je smartphone te updaten, als een update beschikbaar is.
Als je wél resultaat hebt met de geschiktheidstest, betekent dat dat je je smartphone moet kunnen koppelen met EASY LINK. Dat betekent ook dat er wellicht een specifiek probleem is waarvoor je onze klantenservice kunt bellen, met de mededeling dat je alle stappen hebt opgevolgd en hulp nodig hebt.
Hoe verbind ik mijn iPhone met Apple CarPlay?
EL-
07
Om je iPhone met Apple CarPlay te verbinden, volg je de volgende stappen:
neem plaats achter het stuur van je auto
ontgrendel het scherm van je iPhone
verbind je smartphone met het EASY LINK-multimediasysteem via een geschikte USB-kabel
Opmerking: Apple raadt het gebruik van gecertificeerde kabels aan om onderbrekingen van de verbinding en bugs te voorkomen.
accepteer CarPlay-authorisatie voor EASY LINK
klik op de "Apple CarPlay"-knop midden bovenaan je EASY LINK-scherm om toegang te krijgen tot de startpagina van Apple CarPlay
je kunt nu je iPhone bedienen via EASY LINK
Opmerkingen:
Je kunt je iPhone gebruiken ook al die die nog verbonden met de USB-kabel.
Als wifi en Bluetooth zijn uitgeschakeld, biedt de iPhone aan om die te activeren of om de USB-kabel aan te sluiten. Apple CarPlay kan uitsluitend via de USB-kabel werken. Druk dus op "Alleen USB" op je iPhone.
Is mijn smartphone geschikt voor Apple CarPlay?
EL-
08
Om Apple CarPlay te gebruiken heb je een iPhone 5 of een nieuwe model nodig, en iOS 7.1 of later.
Opmerking: Voor optimale compatibiliteit met Apple CarPlay raden wij aan om alle beschikbare software-updates uit te voeren.
Hoe installeer je Apps die compatible zijn met Apple CarPlay?
EL-
09
Apple CarPlay bevat vijf standaardapplicaties:
Kaarten
Telefoon
Berichten
Muziek
Podcasts
In de App Store kun je extra apps installeren die geschikt zijn voor Apple CarPlay, zoals Waze, Google Maps, AudioBooks, Spotify en Deezer.
Bekijk de lijst met compatibele apps via deze link: http://www.apple.com/ios/carplay/
Opmerking: Alleen apps die zijn geodgekeurd door Apple en die je hebt gedownload naar je smartphone kunnen tijdens het rijden worden gebruikt met Apple CarPlay.
In de App Store kun je extra apps installeren die geschikt zijn voor Apple CarPlay, zoals Waze, Google Maps, AudioBooks, Spotify en Deezer.
Opmerking: Alleen apps die zijn geodgekeurd door Apple en die je hebt gedownload naar je smartphone kunnen tijdens het rijden worden gebruikt met Apple CarPlay.
Het scherm van mijn EASY LINK staat vast, wat kan ik doen?
EL-
10
Het scherm van het EASY LINK-systeem kan komen vast te staat doordat het systeemgeheugen is verzadigd. In dat geval moet je het systeem herstarten door de aan-/uitknop van het multimediasysteem lang ingedrukt te houden – totdat het systeem herstart.
Welke smartphones zijn compatibel met de MY Renault-app?
EL-
11
Om gebruik te kunnen maken van de Connected Services in de MY Renault-app moet het besturingssysteem van je smartphone een van de volgende versies zijn (of nieuwer):
versie 6 voor Android;
versie 11 voor iOS (ondersteuning iPhone).
Hoe creëer ik een account in de MY Renault-app?
EL-
12
Zo maak je een account aan in de MY Renault-app en krijg je toegang tot alle content:
Download gratis de MY Renault-app in de App Store of op Google Play.
Open de MY Renault-app.
Klik op “Inschrijven”. Vul je persoonlijke gegevens in op het formulier en aanvaard de gebruiksvoorwaarden.
Opmerking:je wachtwoord beschermt de toegang tot je account; bewaar het zorgvuldig.
Klik op “Inschrijven”.
Je ontvangt een e-mail in je inbox. Open hem en klik op de activeringslink.
Opmerking: als je geen activeringsmail ontvangt, vergeet dan niet je spamfolder na te kijken.
Ga terug naar het beginscherm van de app. Klik op “Verbinden” en voer vervolgens het e-mailadres en het gekozen wachtwoord in. Je bent nu verbonden.
Hoe voeg ik een auto toe aan mijn MY Renault-account?
EL-
13
Zo voeg je een auto toe aan je MY Renault-account:
Open de MY Renault-app.
Log in.
Opmerking: als je nog geen account hebt, raadpleeg dan onze FAQ “Hoe maak ik een account aan in de MY Renault-app?” op de helppagina.
Klik op het “Auto”-icoontje links onderaan je scherm en vervolgens op “+” linksboven op het scherm.
Voer het identificatienummer van de auto (VIN) in.
Opmerking: als je het VIN van je auto niet kent, raadpleeg dan onze FAQ “Waar vind ik het VIN van mijn auto?” op de helppagina.
Klik op “Voertuig toevoegen”.
Je auto is nu toegevoegd aan je MY Renault-account. Je kunt op elk moment de lijst van auto’s op je MY Renault-account raadplegen en andere auto’s toevoegen via de knop “Auto” linksonder.
Is het mogelijk om meerdere auto’s aan één MY Renault-account te koppelen?
EL-
14
Ja, je kunt meerdere auto’s toevoegen aan één MY Renault-account.
Dat doe je als volgt:
Open de MY Renault-app.
Klik op het “Auto”-icoontje links onderaan je scherm.
Scroll omlaag.
Klik op “Auto toevoegen” onderaan de pagina.
Opmerking: raadpleeg onze FAQ "Hoe voeg ik een auto toe aan mijn MY Renault-account?” op de helppagina.
Hoe synchroniseer ik mijn MY Renault-app met mijn auto?
EL-
15
Om gebruik te kunnen maken van de Connected Services in je MY Renault-app moet je je app synchroniseren met je auto.
Zo synchroniseer je je MY Renault-app met je auto:
Download de MY Renault-app in de App Store of op Google Play.
Log in of maak je MY Renault-account aan.
Voeg jouw Renault toe aan je MY Renault-account, als dat nog niet is gebeurd. Dat doe je via het menu “Auto” links onderaan het scherm, of door te klikken op “+” rechts bovenaan het scherm en de voorgestelde stappen te volgen.
Opmerking: raadpleeg voor meer details onze FAQ “Hoe maak ik een account aan in de MY Renault-app?” op de helppagina.
Zodra je auto aan je account is toegevoegd, klik je op de knop "Synchronisatie" en vervolgens op "SYNCHRONIZE MY RENAULT”, en volg je de stappen die in de app worden beschreven.
Voer tot slot de code in die op het boordscherm verschijnt.
Opmerking:
als de melding verdwijnt voordat je de code hebt ingevoerd, kan je de melding terugvinden door te klikken op het kleine postit-icoontje bovenaan je scherm.
Als er geen melding met de code op je boordscherm verschijnt, wacht dan 5 minuten en start de synchronisatie opnieuw vanuit de MY Renault-app.
Klik op “Hier gaan we”.
Gefeliciteerd! Je auto is nu gekoppeld aan je MY Renault-applicatie. Over enkele ogenblikken kun je gebruikmaken van alle services van de MY Renault-app.
Opmerking: als er niet aan alle voorwaarden wordt voldaan om de synchronisatie af te ronden, volg dan de stappen die worden beschreven in de MY Renault-app. Vooral als je net de diensten in je auto hebt geactiveerd, raden we je aan om een paar uur te wachten voordat je je MY Renault-account met de auto synchroniseert.
Kan ik een auto synchroniseren met meerdere MY Renault accounts?
EL-
16
Je kan meerdere auto’s koppelen aan je MY Renault-account. Het is echter niet mogelijk om een auto te synchroniseren met meerdere MY Renault-accounts.
Opmerking: raadpleeg onze FAQ “Is het mogelijk om meerdere auto’s aan één MY Renault-account te koppelen?” op de helppagina.
Waarom synchroniseert mijn auto niet met de MY Renault-app?
EL-
17
Er zijn verschillende mogelijke redenen:
Alleen auto's met een EASY LINK-multimediasysteem komen in aanmerking voor synchronisatie.
Controleer of jouw EASY LINK-systeem is geactiveerd. Om dit te doen, controleer je of de knop “VERBINDEN” verschijnt op je scherm. Als deze verschijnt, is de service niet geactiveerd. Klik op de knop “VERBINDEN”.
Controleer of je toestemming hebt gegeven voor het verzamelen van gegevens over je voertuig. Elke keer dat je de auto start, krijg je een melding over je status.
Controleer of je smartphone en je auto zich in een gebied met netwerkdekking bevinden.
Controleer of je de juiste synchronisatiecode hebt ingevoerd.
Hoe activeer ik het gebruik van de MY Renault-app in mijn auto?
EL-
18
Om gebruik te kunnen maken van de mogelijkheden van de MY Renault-app, moet je deze service eerst activeren in je auto.
Zo activeer je deze service in je auto:
Stap achter het stuur van je auto met de motor uit, in een gebied met netwerkdekking.
Zet het centrale display van je auto aan en klik op “Verbinden”.
Klik vervolgens op “Activeren” en vervolgens op “Ja” om de verzameling van gegevens over je auto toe te staan.
Er verschijnt dan een bevestigingsscherm met de boodschap dat je binnen een paar uur volledig gebruik kunt maken van de service in je auto.
Om gebruik te kunnen maken van de service vanuit de MY Renault-app, moet je ook je MY Renault-app synchroniseren met je auto.
Zo synchroniseer je je auto met je MY Renault-app:
Log in op de MY Renault-app.
Klik op het “Auto”-icoontje links onderaan je scherm.
Klik op “Synchronisatie” en volg de stappen beschreven in de MY Renault-app.
Voor meer informatie over synchronisatie kun je de FAQ "Hoe synchroniseer ik mijn MY Renault-app met mijn auto” op de helppagina raadplegen.
Waar vind ik het VIN van mijn auto?
EL-
19
Het VIN is het identificatienummer van je auto. Het bestaat uit 17 tekens.
Je vindt het op je kentekenbewijs in het veld E of linksonder achter je voorruit.
Je hebt het nodig om een voertuig toe te voegen aan je MY Renault-account.
Hoe wijzig ik mijn e-mailadres in de MY Renault-app?
EL-
20
Zo wijzig je het e-mailadres dat is gekoppeld aan je MY Renault-account:
Open de MY Renault-app.
Selecteer in het menu onderaan het scherm het icoontje “Mijn profiel” uiterst rechts.
Klik onderaan de pagina op "Mijn e-mail bewerken”.
Voer het nieuwe e-mailadres in.
Voer je wachtwoord in.
Bevestig.
Hoe stuur ik mijn bestemming door naar mijn auto vanuit de MY Renault-app?
EL-
21
Zo stuur je je bestemming door naar je auto vanuit de MY Renault-app.
Open de MY Renault-app.
Klik op het tweede icoontje onderaan het scherm: “Navigatie”
Typ de gewenste bestemming in de zoekbalk.
Selecteer het adres.
Klik op “Route”.
Klik op “Openen met”.
Selecteer het icoontje van je voertuig.
Stap achter het stuur van je voertuig.
Zet je multimediasysteem aan. De gekozen bestemming verschijnt automatisch op je display. Je hoeft het alleen nog te accepteren.
Hoe vind ik een Renault-dealer in de MY Renault-app?
EL-
22
Zo vind je een Renault-dealer in je MY Renault-app:
Open de app.
Klik op het tweede icoontje onderaan het scherm: “Navigatie”.
Klik op de “+” aan de rechterkant van de kaart.
Selecteer het icoontje “Dealers”.
De dichtstbijzijnde dealers worden weergegeven.
Door op een dealer te klikken, krijg je toegang tot de openingstijden en contactgegevens
Ik heb een tweedehands Renault gekocht. Hoe maak ik gebruik van Connected Services?
EL-
23
Controleer eerst of je voertuig is verbonden met een actieve gegevensuitwisseling.
Download de MY Renault-app.
Synchroniseer je auto met de app (raadpleeg onze FAQ "Hoe synchroniseer ik mijn MY Renault-app met mijn auto?” op de helppagina).
Er zijn nu twee mogelijkheden:
Als de service actief is, kan je hem gratis gebruiken tot het einde van het contract.
Als de service verlopen is, kan je hem verlengen vanuit de Renault EASY CONNECT Store.
Ik verkoop mijn auto. Hoe verwijder ik mijn gegevens uit mijn EASY LINK en MY Renault?
EL-
24
Zo bereid je je auto voor op de verkoop:
verwijder je auto uit de MY Renault-app.
Opmerking: raadpleeg onze FAQ "Hoe verwijder ik mijn auto uit de MY Renault-app?” op de helppagina.
Verwijder je gegevens uit je multimediasysteem:
Stap achter het stuur van je auto.
Klik op het menu linksonderaan de pagina.
Klik op het “INFO”-icoontje.
Klik op “Systeem” onderaan het scherm.
Klik op het “Reset”-icoontje.
Je voertuig is nu klaar om te verkopen.
Hoe kan ik mijn auto verwijderen uit de MY Renault-app?
EL-
25
Zo verwijder je je auto uit de MY Renault-app:
Open de MY Renault-app.
Klik op het “Auto”-icoontje links onderaan je scherm.
Opmerking: als je meerdere auto’s in je MY Renault-account hebt staan, kies je het voertuig dat je wil verwijderen.
Klik op “Verwijder mijn auto” onderaan de pagina.
Kies de reden voor de verwijdering.
Controleer of je auto uit de MY Renault-app is verwijderd.
Je auto is nu verwijderd uit je account.
Hoe kom ik in de EASY CONNECT Store?
EL-
26
Om in de EASY CONNECT Store te komen, moet je eerst een account aanmaken. Volg onderstaande stappen:
• Ga naar EASY CONNECT Store LINK
• Klik op "Registreer". Vul je gegevens in op het formulier en accepteer de voorwaarden.
Let op: het password beschermt de toegang tot je account, bewaar hem zorgvuldig.
• Klik op "Maak een Account aan".
• Je ontvangt een e-mail. Open die en klik op de link voor activatie.
Let op: als je geen e-mail voor activatie ziet in je inbox, check dan voor de zekerheid je SPAM-filter.
• Je hebt nu toegang tot de EASY CONNECT Store.
Hoe voeg ik mijn auto toe aan mijn account?
EL-
27
Volg onderstaande stappen om jouw auto toe te voegen aan je account:
Ga naar EASY CONNECT Store LINK
Log in op je account.
Let op: als je nog geen account hebt aangemaakt, kijk dan in de helpsectie bij veelgestelde vragen naar "Hoe kom ik in de EASY CONNECT Store".
Klik op 'Voeg een auto toe’.
Voer het Vehicle Identification Number (VIN) in.
Let op: als je de VIN-code van de auto niet weet, kijk dan bij veelgestelde vragen naar “Waar kan ik de VIN van mijn auto vinden?”
Klik op 'Voeg een auto toe’.
Nu is jouw auto toegevoegd aan je account.
Ik kan mijn auto niet toevoegen aan de virtuele garage, wat te doen?
EL-
28
Als je jouw auto niet kan toevoegen aan de virtuele garage, volg dan onderstaande stappen:
• Log uit bij je EASY CONNECT Store account.
• Delete cookies van je browser.
• Zet de Adblocker uit.
• Log in bij je EASY CONNECT Store account.
• Voer de auto weer in bij je account.
Waarvoor kan ik de Renault EASY CONNECT Store gebruiken?
EL-
29
Met de Renault EASY CONNECT Store kun je:
• de lijst met beschikbare applicaties en services voor jouw auto bekijken; ook is het mogelijk applicaties aan te schaffen of te updaten uit de ‘Catalogus’-sectie;
• het EASY LINK-systeem en navigatiekaarten updaten, zodat je beschikt over de nieuwste versies; dit is mogelijk in de 'Updates'-sectie;
• de helpfunctie raadplegen, waar je antwoord vindt op veelgestelde vragen en uitleg krijgt over de te volgen procedures.
Let op:
Om volop profijt te hebben van de services moet je eerst het delen van data autoriseren en toegang mogelijk maken via je EASY LINK.
Hoe vind ik hulp voor mijn online services in de EASY CONNECT Store?
EL-
30
Als je hulp nodig hebt bij online services in de EASY CONNECT Store, ga dan naar Renault EASY CONNECT: https://easyconnect.renault.nl
Hoe raadpleeg ik mijn services in de EASY CONNECT Store?
EL-
31
- Log in op jouw EASY CONNECT Store account.
- Selecteer jouw auto (voer de VIN in).
- Ga naar de tab 'Catalogus' of 'Mijn Services' voor informatie over de services die beschikbaar zijn in jouw EASY LINK.
Wat kan ik doen als een van mijn services niet werkt?
EL-
32
Check of je toestemming hebt gegeven voor het delen van data en toegang mogelijk hebt gemaakt tot jouw EASY LINK.
Check of jouw auto zich bevindt binnen het bereik van een netwerk.
Je kunt naar de EASY CONNECT Store gaan voor informatie over jouw services.
Hoe kan ik zien of een service beschikbaar is voor mijn auto?
EL-
33
Log in op je EASY CONNECT Store account;
Selecteer je auto (voer de VIN in);
Alle aangeboden services zijn beschikbaar voor je auto. Je kunt alle informatie over de services terugvinden op de produktpagina of op de EASY CONNECT website.
Hoe installeer ik een service op mijn auto?
EL-
34
• Check of je het delen van gegevens hebt ingeschakeld op jouw EASY LINK;
• Check of je auto verbonden is;
• Sommige services worden automatisch geïnstalleerd als je auto zich in een netwerkgebied bevindt.
• Informatie over de services kun je vinden in de EASY CONNECT Store.
Hoe gebruik ik mijn connected services?
EL-
35
Je kunt de informatie over het gebruik van de services vinden op de produktpagina of op de EASY CONNECT website. Sommige services kunnen direct gebruikt worden met je EASY LINK, terwijl andere services via de MY Renault App lopen.
Check of je auto verbonden is;
Hoe update ik mijn connected services ?
EL-
36
• Log in op je EASY CONNECT Store account;
• Als je service verloopt, zal deze aangeboden worden in de Catalogus van de EASY CONNECT Store. Selecteer hier de service die je wil en na een eventuele betaling kun je weer genieten van de service.
Wat is de status van mijn connected services?
EL-
37
• Log in op je EASY CONNECT Store;
• De status van elke service wordt weergegeven onder ‘mijn services’ in de EASY CONNECT Store.
• Zorg dat je het delen van gegevens hebt toegestaan in de auto.
• Check of je auto verbonbden is;
• Je service zal actief worden binnen maximaal 72 uur. Zo niet, neem dan contact op met de klantenservice.
Hoe kan ik mijn profiel personaliseren?
EL-
38
Personaliseer profielen, maak je eigen persoonlijke profiel aan in EASY LINK.
Om je profiel te personaliseren, volg je onderstaande stappen:
Open de “Menu” pagina door, open “Instellingen” en dan het “Systeem” tabblad.
Open profielen door te klikken op “Gebruikersprofiel”.
Note:
EASY LINK heeft 6 profielen, 5 profielen zijn te personaliseren met een wachtwoord + 1 vast profiel (Guest).
Het is niet mogelijk om profielen te verwijderen of toe te voegen.
Instellingen in het 'Guest' profiel kunnen niet opgeslagen worden. Om te voorkomen dat de instellingen worden verloren bij het uitzetten van de motor, adviseren we om 1 van de 5 profielen te personaliseren.
Ga naar het profiel van uw keuze en klik op ‘’bewerken”.
Vanaf de hoofdpagina, kun je de naam en de afbeelding bewerken van het profiel:
Klik op “Naam bewerken” om de naam te veranderen die gelinkt is aan het geselecteerde profiel.
Klik op “Afbeelding bewerken” om de afbeelding te veranderen van het geselecteerde profiel. Je kunt een van de beschikbare afbeeldingen selecteren of een afbeelding importeren via een USB-Stick.
Via het tabblad 'Instellingen’’ kun je het volgende personaliseren:
Taal;
Widget layout van de home pagina ;
Instellingen van de Display(s)
Note: Om te leren hoe je een EASY LINK scherm kan personaliseren, bekijk de FAQ '' Hoe kan ik mijn EASY LINK scherm personaliseren '' in dezelfde helpsectie.
De “Plus....” Laat de veranderingen in het profiel zien.
Raak het pictogram met de drie zwarte stippen aan om te het profiel te kopieren, resetten, vergrendelen of ontgrendelen of het wachtwoord te veranderen.
Je kan het profiel vergrendelen met een 4 cijferige code. Deze code is alleen nodig wanneer je het profiel wil aanpassen niet bij het gebruiken van het profiel wanneer de auto gestart is. Na het invoeren van 3 keer de verkeerde code zal er een tijdslot actief worden van 1 minuut waarna een nieuwe poging gedaan kan worden.Je hebt in het totaal 10 pogingen voordat het profiel geblokkeerd is.
Note:
Het “guest” profiel is altijd toegangkelijk zonder wachtwoord.
• Afhankelijk van de uitvoering en de uitrusting van de auto kunnen ook de volgende items personaliseren in het menu ‘’Instellingen’’
o MULTI-SENSE instellingen, omgevingsverlichting, bestuurdersstoel instellingen of buitenspiegels;
o Radio instellingen;
o Navigatie instellingen, zoekgeschiedenis, zoekgeschiedenis favorieten.
Hoe programmeer ik een oplaadbeurt voor mijn ZOE via EASY LINK?
EL-
39
Om een oplaadbeurt voor de ZOE te programmeren via het EASY LINK-scherm, volg je deze stappen:
Klik in het hoofdmenu op 'Instellingen' en vervolgens onderaan op 'Voertuig'.
Open het EV-menu en klik op het tabblad 'Opladen' linksonder in het scherm.
Klik op 'Programmeren' om de oplaadbeurt te programmeren. Voer je voorkeuren in (begintijd, eindtijd en gekozen dagen). Daarna kun je alle instellingen bekijken in het tabblad 'Kalender'.
De geselecteerde dagen en tijden worden weergegeven als je op de pijl klikt.
Opmerking:
Je kunt tot vijf laadprogramma's configureren via EASY LINK.
Laadprogrammering alleen beschikbaar voor nieuwe ZOE met EASY LINK die met geïntegreerde navigatie is uitgerust.
Hoe programmeer ik de airconditioning van mijn ZOE via EASY LINK?
EL-
40
Om de airconditioning van de ZOE te programmeren via het EASY LINK-systeem, volg je deze stappen:
Klik in het hoofdmenu op 'Instellingen' en vervolgens op 'Voertuig'.
Open het EV-menu en klik op het tabblad 'Airconditioning'.
Klik op 'Bewerken' onder de knop 'Programmeren' om de comfortinstellingen te openen. Dit geeft het huidige programma en de geselecteerde temperatuur weer. Er kunnen verschillende comfortprogramma's worden ingevoerd.
Voer je voorkeuren in (begintijd, eindtijd en gekozen dagen). Je kunt ook de temperatuur voor de airconditioning kiezen.
Heb je problemen met het programmeren van de airconditioning? Loop dan de volgende punten na:
Is je MYRenault-app gesynchroniseerd met de ZOE?
Opmerking: raadpleeg onze FAQ 'Hoe synchroniseer ik mijn MYRenault-app met EASY LINK' op de helppagina.
Bevind je je in een gebied met internetverbinding?
Om de airconditioning of verwarming te programmeren, heb je ten minste 20% batterijvermogen nodig.
Voor onmiddellijk opstarten heb je ten minste 40% batterijvermogen nodig.
Welke smartphones zijn compatibel met Z.E. Connected Services?
EL-
41
Om gebruik te kunnen maken van Z.E. Connected Services in de MYRenault-app moet de smartphone een van de laatste drie versies hebben van Android of iOS.
Klik op de volgende links om de versie van jouw smartphone te controleren en te weten hoe je die kunt bijwerken:
Hoe krijg ik toegang tot Z.E. Connected Services vanuit de MYRenault-app?
EL-
42
Om vanaf de smartphone toegang te krijgen tot Z.E. Connected Services, ga je als volgt te werk:
Download gratis de MYRenault-app in de App Store of via Google Play.
Registreer (Heb je al een My Renault account, registreer je dan toch voor de MY Renault App). De inloggegevens mogen hetzelfde zijn.
Synchroniseer de auto door te klikken op 'Mijn voertuig synchroniseren'. Dan krijg je stap voor stap te zien hoe je je smartphone met de auto kunt verbinden.
Hoe verleng ik mijn Z.E. Connected Services?
EL-
43
Om de Connected Services te verlengen ga je naar de Easy Connect Store op website https://easyconnect.renault.nl/pages/estore en kies EASY LINK.
Dan kun je de status van jouw diensten controleren en ze indien nodig verlengen of nieuwe diensten aanschaffen.
Hoe beheer ik de airconditioning van mijn auto vanuit de MYRenault-app?
EL-
44
Om de airconditioning rechtstreeks vanuit de MYRenault-app op te starten, klik je op de knop onder de batterijstatus en het rijbereik van het voertuig.
Om de airconditioning te programmeren, klik je op het tabblad 'Comfort' om toegang te krijgen tot de programmeeropties.
Werkt dit niet, controleer dan de volgende punten:
Heb je de app wel met de auto gesynchroniseerd?
Bevind je je in een gebied met internetverbinding?
Om de airconditioning of verwarming te programmeren, heb je ten minste 20% batterijlading nodig en moet de auto aangesloten zijn.
Voor onmiddellijk opstarten heb je ten minste 40% batterijlading nodig.
Sommige functionaliteiten die in de handleidingen worden beschreven houden verband met uitrustingen die alleen op sommige versies van je multimediasysteem of optioneel beschikbaar zijn.
Noteer alvast de softwareversie van het systeem. Zo verlies je geen tijd tijdens het bellen. Deze vind je in het systeem van je auto onder 'systeeminfomatie'